יום חמישי, 14 ביוני 2012

קריאה במתנה- חלק ב'



לעתים קרובות אני ממליצה להורים ומחנכים על ספרים:

ספרים שנתנו לי כיוונים שונים למחשבה, ספרים שהוסיפו לי ידע, ספרים שעוררו בי שאלות לדברים שהיו לי עליהם תשובות, ספרים שמאד רציתי לשתף בהם אחרים.

שבוע הספר כמעט ומסתיים, וכפי שהבטחתי בשבוע שעבר, הנה רשימת הספרים המומלצים שלי:

ספרים להורים, מחנכים, סבים וסבתות וכל מי שעובד עם ילדים, מטפל בילדים ואוהב אותם מאד:

  1. "לגדול אחרת", מאת: רונית פלוטניק, הוצאת "יסוד".
  2. "פריצת דרך במוטיבציה", מאת ריצ'ארד לאבוי, הוצאת אמציה
  3. "כל כך קשה להתיידד איתך" , מאת ריצ'ארד לאבוי, הוצאת אמציה
  4. "משחק ומציאות", מאת: ד.ו. ויניקוט, הוצאת עם עובד
  5. "כיצד לאהוב ילדים", מאת יאנוש קורצאק, הוצאת הקיבוץ המאוחד
  6. "האיידיאייצ'די שלי", מאת לאורה וולמר, הוצאת אמציה
  7. "כל ילד חושב אחרת", מאת מל לוין, הוצאת מודן
  8. "אדם רגיש מאד", מאת איליין ארון, הוצאת פוקוס
  9. "ילד רגיש מאד", מאת איליין ארון, הוצאת פוקוס
  10. "כמו רומן", מאת דניאל פנק, הוצאת שוקן
  11. "לא נולדים אלימים" מאת מרים רוזנטל, ליהי גת וחנה צור, הוצאת הקיבוץ המאוחד.
  12. "בודהיזם לאמהות", מאת שרה נפתלי, הוצאת אסיה.
  13. "קסמן של אגדות", מאת ברונו בטלהיים, הוצאת רשפים
  14. "הורים כמנהיגים", מאת חיים עמית, הוצאת מודן

ספרים לנשמה:

חלקם גרמו לי לבכות, אחד הצחיק אותי מאד, ישנם כמה שאחריהם לא יכולתי לקרוא עוד הרבה זמן, חלקם לא רציתי שיגמרו, ויש אחד שציטוטים מתוכו תלויים לי על המקרר:

  1. "הדבר היה ככה", מאת מאיר שלו, הוצאת עם עובד
  2. "אשה בורחת מבשורה", מאת דוד גרוסמן, הוצאת הספריה החדשה
  3. "משאלה אחת ימינה", מאת אשכול נבו, הוצאת זמורה- ביתן
  4. "על העוורון" , מאת ז'וזה סאראמאגו, הוצאת הספריה החדשה
  5. " ילדה", "נערה", "אשה" טרילוגיה מאת אלונה פרנקל, הוצאות שונות
  6. "סיפור על אהבה וחושך", מאת עמוס עוז, הוצאת כתר
  7. "בשבילה גיבורים עפים", מאת אמיר גוטפרוינד, הוצאת זמורה- ביתן

ולקינוח, מתוך "סיפור על אהבה וחושך" מאת עמוס עוז:

"אבל מה גיהנום ? מה גן עדן ? הלוא זה הכל רק בפנים. בתוך הבית.
 גם גיהנום גם גן עדן אפשר למצוא בכל חדר. מאחורי כל דלת. תחת כל שמיכת זוג.
זה ככה: קצת רשעות- ואדם לאדם גיהינום. קצת רחמנות, קצת נדיבות- ואדם לאדם גן עדן"



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה